zoe-in-nederland.reismee.nl

"School's out for summer!"

De zomervakantie is inmiddels overal in Nederland begonnen. Maar op de valreep van afgelopen schooljaar hebben wij ons eerste gesprek als “ouders” gehad op de school waar Zoé naar toe gaat: het Marnix College. Zij waren nog volop bezig met allerlei zaken afronden terwijl wij met ons hoofd helemaal in het begin van het nieuwe schooljaar zaten ;) Dat was wel grappig. Eind augustus, in Zoé’s eerste week bij ons, hebben we ons tweede gesprek waar zij uiteraard bij zal zijn. Dan zullen we ook een officiële rondleiding op school krijgen en zijn we allemaal wat meer in het hier en nu van het avontuur dat dan echt gaat beginnen.

Onze eerste keer op school hebben we kort rondgesnuffeld in het hoofdgebouw. Maar het belangrijkste was dat we met de uitwisselingscoördinatrice hebben gesproken. Er was inhoudelijk niet echt veel te bespreken, maar het was leuk om eens “in het echt” met haar om de tafel te zitten. We hadden van tevoren bedacht dat we haar in ieder geval al eens de hand wilden hebben geschud voordat we met Zoé voor het eerst naar school gaan.

We hebben gepraat over de school in het algemeen, hun ervaringen met uitwisselstudenten en de verwachtingen over deze uitwisseling in het bijzonder. Ook hebben we nog even gekeken naar het mogelijke vakkenpakket van Zoé, gebaseerd op haar interesses en bij welke vakken nog plaats zou zijn. Maar op het moment van dit gesprek was er nog niets bekend over hoe het pakket er uit zou gaan zien.

Voor de geïnteresseerden, dit is de website van de school: http://www.marnixcollege.nl

Nog een kleine stap recentelijk in onze voorbereidingen was het bestellen van Zoe's schoolboeken. Dat was leuk omdat het zo'n een praktische stap is tijdens deze weken van, voornamelijk, wachten. Het geeft je het gevoel dat het "echte" begin van dit avontuur nu dan echt dichterbij komt.

Het bericht van school dat we boeken moesten gaan reserveren kwam zo’n twee weken nadat we op school geweest waren. Aangezien je moet weten voor welke vakken je boeken moet bestellen, weten we nu dus het vakkenpakket! We hopen (en denken) dat Zoé er blij mee zal zijn. We zullen het binnenkort horen van haar als ze weer terug is van al haar reisavonturen deze zomer. Zodra het allemaal officieel is, zullen we op de blog gaan vertellen over haar vakkenpakket en wat Zoé er van vindt...